‘Ik kom al bij SmileCafé sinds Karin de praktijk in 2003 overnam. Daarvoor zat ik bij haar voorgangers, al sinds 1968! Ja, ik zou mezelf omschrijven als een zeer loyale patiënt. Ik ben over het algemeen vrij trouw aan een zorgverlener en probeer er zo lang mogelijk te blijven, zo lang ik geen reden heb om ergens anders naartoe te gaan.’
Dhr. J. is met recht een van de oude patiënten van SmileCafé te noemen. Zijn devies? ‘Als ik tevreden ben, waarom zou ik dan weggaan?’ De afgelopen decennia heeft hij de praktijk zien groeien en veranderen. Benieuwd naar zijn ervaringen? Je leest het hier!
Loyaal
Dhr. J. is 82 jaar en gepensioneerd, maar zit niet stil. Hij volgt momenteel een master Cultuurgeschiedenis, geeft rondleidingen in Den Haag en zet zich regelmatig in voor diverse maatschappelijke organisaties. Maar wanneer hij bij SmileCafé in de behandelstoel ligt, moet hij toch echt even stilzitten. En dat doet hij trouw. ‘Ik kom al bij SmileCafé sinds Karin de praktijk in 2003 overnam. Daarvoor zat ik bij haar voorgangers, al sinds 1968! Ja, ik zou mezelf omschrijven als een zeer loyale patiënt. Ik ben over het algemeen vrij trouw aan een zorgverlener en probeer er zo lang mogelijk te blijven, zo lang ik geen reden heb om ergens anders naartoe te gaan.’
Veel veranderd
Omdat dhr. J. al zo lang bij SmileCafé komt, heeft hij veel ontwikkelingen binnen de praktijk meegemaakt. ‘Er is de afgelopen decennia veel veranderd. Je merkt dat Karin altijd bezig is met de ontwikkeling van SmileCafé. Steeds meer technieken en apparatuur doen hun intrede, wat duidelijk terug te zien is in de praktijk. Deze verbeteringen maken de behandelingen ook aangenamer. Voorheen moest je bijvoorbeeld naar een aparte ruimte om foto’s van je gebit te laten maken, maar tegenwoordig kan dit gewoon in de behandelstoel.’
Cursusmateriaal
‘Wat me tevens aanspreekt aan SmileCafé is dat Karin niet alleen bezig is met de ontwikkeling van de praktijk, maar ook voortdurend werkt aan haar eigen ontwikkeling. Zo geeft ze ook cursussen. Een interessant detail is dat ik hier ook aan heb bijgedragen. Een paar jaar geleden merkte ik dat drie voortanden bovenin mijn gebit niet meer goed waren. Karin heeft toen een mooie hoes erop gezet en het proces gefilmd, zodat ze dit filmpje kon gebruiken als cursusmateriaal. Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Het ziet er perfect uit en het is heel natuurlijk gedaan. Het heeft niet de stijfheid van een kunstgebit en valt helemaal niet op.’
Museum
‘Natuurlijk heb ik beperkt vergelijkingsmateriaal. Vóór 1968 heb ik een tijdje bij een andere tandarts gezeten, maar dat is echt lang geleden. De apparatuur die destijds werd gebruikt, vond ik onlangs nog terug in een museum in Frankrijk. Laten we zeggen dat ik blij ben dat de tandheelkunde inmiddels heel wat stappen heeft gemaakt!’
Een goede partij
‘Ik zou SmileCafé beschrijven als een professionele organisatie met vakkundig personeel. Het contact met de behandelaars is zakelijk, maar toch altijd vriendelijk; een mooie balans. Ook waardeer ik de transparantie. Ik ontvang altijd keurig een offerte, vooral bij grotere behandelingen, en de kosten blijven altijd binnen het afgesproken kader. Ik ben altijd voorzichtig met het aanbevelen van zorgverleners, omdat iedereen hier anders over denkt, maar als je een goede tandarts zoekt, dan is SmileCafé zeker een betrouwbare keuze.’
Ook interessant voor jou
Ervaringen
Snel gemakkelijk
je intake plannen
Ben je benieuwd wat we bij SmileCafé voor je kunnen betekenen, of wil je eerst de sfeer proeven? Plan meteen je intake!