‘Mijn gebit zal alleen nog beter en mooier worden!’

Enkele jaren geleden kwam Monique (53) voor het eerst bij SmileCafé binnen. Ze vertelt: ‘Mijn tanden stonden niet echt schots en scheef, maar ik beet met mijn voortanden tijdens het kauwen op mijn ondertanden, die wel wat scheef stonden. Daardoor brak er regelmatig een klein stukje van mijn ondertanden af.’

gebit

Onderzoeken

‘Voordat het zover was, ging er een tijd van onderzoeken, foto’s en afdrukken maken van mijn gebit en kaak aan vooraf. Omdat ik niet lang met een beugel wilde lopen, werd onderzocht of ik in aanmerking kwam voor een versnelde behandeling. Karin heeft hierover regelmatig overlegd met haar collega’s. Er werd overwogen om een zogenaamde PAOO uit te voeren, zodat mijn gebit sneller recht zou staan. Deze ingreep omvat het plaatsen van extra bot in de onderkaak. Achteraf ben ik blij dat ze zo deskundig te werk is gegaan; uiteindelijk bleek alleen behandeling van de voorzijde van mijn onderkaak nodig te zijn.’

Duidelijke uitleg

‘Karin heeft uitgebreid de tijd genomen om uit te leggen wat de behandeling inhield voor mijn gebit. In eerste instantie vond ik het een behoorlijk spannende ingreep, maar Karin verzekerde mij dat haar eerdere patiënten weinig last en pijn hadden ervaren. Twee weken nadat de brackets waren geplaatst, vond de ingreep plaats door Karin en haar team. Iedereen was erg vriendelijk en stelde me op mijn gemak. Ik kreeg plaatselijke verdoving en heb helemaal niets van de ingreep gevoeld. Hoewel ik wist dat er kans was op zwelling en blauwe plekken op mijn kaak, zag ik de volgende ochtend in de spiegel helemaal niets. Mijn kaak was niet gezwollen en niet blauw geworden. Natuurlijk heb ik de dagen na de ingreep wel gevoeld dat er iets was gebeurd, maar met Diclofenac was de pijn goed te verdragen. Ik heb geen ernstige pijn ervaren!’

Tevreden

Monique lacht: ‘Na 2,5 maand zien we al duidelijk verschil in de stand van mijn ondertanden, en mijn gebit zal alleen nog beter en mooier worden!’

Ook interessant voor jou

Let’s talk money: alles over de kosten voor orthodontie

Lees verder

Ervaringen

‘Ik kom al bij SmileCafé sinds Karin de praktijk in 2003 overnam. Daarvoor zat ik bij haar voorgangers, al sinds 1968! Ja, ik zou mezelf omschrijven als een zeer loyale patiënt. Ik ben over het algemeen vrij trouw aan een zorgverlener en probeer er zo lang mogelijk te blijven, zo lang ik geen reden heb om ergens anders naartoe te gaan.’

- Dhr. J.

Ben je benieuwd wat we bij SmileCafé voor je kunnen betekenen, of wil je eerst de sfeer proeven? Plan meteen je intake!